HTML

Reptéri Lakos

Irány Európa, repülővel. Remélhetően hasznos beszámolókat olvashatsz a Reptéri Lakostól a reptereken, ahol megfordult, légitársaságokról, amikkel utazott. Tarts velünk.

Linkblog

Iratkozz fel

Add to Google

Add to netvibes

Subscribe in Bloglines

Írjál te is

Ha szeretnél te is írni a blogra, nem kell mást tenned, mint regisztrálni a blog.hu rendszerébe, és a regisztrált emailcímet nekem elkuldeni. Ha térképen szeretnéd cikkeidet megjeleníteni, akkor a Reptéri Lakos honlapján megteheted.

Rovatok

Friss topikok

• calealenta: @Col.Maybourne: finnairesek nem élő bemutatót csináltak, ha jól emlékszem, de tök hivatalosak és m... (2014.02.08. 17:51) Egy kellemetlen utazás zanzája
  • Leijon: "és tele van angolokkal"-->hát igen...Angliában ez sajnos elég gyakori:D (2009.02.08. 15:14) Hogyan repüljünk Skóciába
  • steindani: í: AltGr + J, illetve I ;) (2008.10.14. 17:32) Az idő repül
  • imre balázs: eladnám.06304237371 (2008.09.23. 13:41) Sármellék
  • Szöke Pali: Tisztelt kolégák. Olvastam a celebi álltal irt fizetést.Nevetséges , hogy ilyet egyáltalán lemerne... (2008.08.22. 21:14) Sztrájk Ferihegyen

Licenc

Creative Commons Licenc

2007.09.18. 23:55 SkyCaptain

Barcelona [BCN]

Hajnali 12:30-kor indult a gépem Ferihegyről, SkyEurope gép. Sok repülése nem lesz már szegény Boeing 737-esnek innét, hamarosan teljesen kivonul a társaság Magyarországról, jön helyébe az ir Ryanair, ahol még a csomagokért is fizetni kell. Az előző napi dorbézolásnak köszönhetően a felszállás után szinte azonnal elaludtam (repülőn elalvási rekordomat nem tudtam megdönteni, egyszer sikerült még felszállás előtt bevágni a szunyát). Turbulens utunk volt, párszor arra neszeltem fel, hogy ki-ki gyulladnak az övbekötős jelzések a fejünk felett.

Épségben landoltunk Barcelonában. A hely első látásra belopta magát a szivembe: pálmafák lengedeztek a szélben, ami egyébként sós volt, meleg és nedves, egyszóval a tenger igéretét hordozta. Buszokkal jöttek értünk, kettővel. Az útlevélellenőrzés példásan gyorsan zajlott, a hosszú üvegfolyosókon túljutva egykettőre a poggyászkiadó hatalmas csarnokában találtuk magunkat. Eddig azt hittem, hogy a Ferihegy 1-es terminálon észlelhető kriminálisan lassú csomagkiadás magyarizmus, úgy látszik másutt is jelen van. Kb fél óra várakozás után aztán felkaptuk a csomagot, és kisuhantunk az épületből. A vonatot keresve felfedeztük az indulási oldalt, megcsodáltuk az egyszem jegykiadó automatát, ahol a reptéri buszra lehetett jegyet váltani.

A városba háromféleképp lehet bejutni, feltéve, hogy nem várnak kocsival: taxival, ami kb 30 euró, a reptéri busszal, ami gyors és a város központjába visz, de cserébe 5 euró és közel képtelenség jegyet venni rá, vagy vonattal, amit meg alig lehet megtalálni. Szerencsére az információs pultnál útbaigazitottak minket, a vonat pedig hamarosan bevitt minket a főpályaudvarra (harmadik megálló). Itt van egy metrómegálló is, tehát kapásból át lehet szállni tömegközlekedésre.

A sor

8 komment

Címkék: repterek barcelona

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

langolier 2007.09.19. 08:09:54

Én is jártam már Barcelonában, de nekem semmi problémám nem volt a vonat megtalálásával. Szerintem jól ki van táblázva, hogy merre kell menni. Egyébként remek hely :-)

Kernert 2007.09.19. 11:31:16

A buszjáratra a buszon is meg lehet venni a jegyet. Tény, hogy mi is kb. a másodikra fértünk fel, mivel nagyon sokan vártak rá, de tényleg a központba visz, és gyorsan.

SkyCaptain · http://airport.blog.hu 2007.09.19. 11:49:08

akkor azt bebuktuk. sebaj, a vonat kicsit olcsobb volt, raadasul pont az L5-os metronal tett le minket, ami jol is jott, mert a Sagrada Familia kornyeken lakom most.

langolier: ketten voltunk, egyikunk sem latta a vonat jeleket. A kijaratnal legalabbis nem volt, visszamentem, es megneztem. utana kicsit odebbmenve az indulo resznel azert ott volt egy tabla, de az is ilyen ideiglenes jellegu volt... szoval van nehany jelzes, de nem voltak feltunoek nekem.

a hid belseje is epites alatt van, ami atvisz az allomasra az ut felett, a mozgojarda meg nincs is beepitve, lehet, hogy emiatt volt a tablazas mas.

holatengerhupikék 2007.09.19. 12:06:56

Valaki mondja már meg:
szokás a reptéren 2 órás késésnél 6 eurós lefogyasztható jegyet osztogatni az utasoknak?
Ez tegnap történt velem Stuttgartban...

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2007.09.19. 12:09:05

Mi taxit fogtunk, de szerintem nem annyira gaz az a 30 euro mert rohadt messze mentunk es allati gyorsan es foleg tok kenyelmesen. szerintem barcelona a legjobb hely ahol eddig voltam, minden tok olajozottan mukodik es nekunk a csomagok is megvoltak kb 10 perc alatt.

Tamás · http://sixdegrees.hu 2007.09.19. 12:19:21

holatengerhupikék: fapadoséknál mindenképpen, London Luton reptéren 8 (!) órás késésre kaptunk 6 fontnyi lefogyasztható kajajegyet, vagy visszakérhettük a jegy árát. (Nyilván senki nem kérte vissza). A légitársaság neve egyébként W-vel kezdődik és izzair-rel végződik :)

brainticket 2007.09.19. 13:29:38

Az airport bus-al mentünk be a városba, simán fizettünk a vezetőnek, jól használható bőrönd pakolós részek vannak a buszon, gyorsan bent voltunk a központban, megállt több helyen, ahonnan tömegközlekedéssel bármelyik szállás könnyedén megközelíthető.
3.9€ volt a jegy.
www.bcn.es/turisme/english/turisme/mobilitat/ser_tra_hom11.htm

Szilva 2007.12.05. 16:56:02

Nekem a chekkolás volt gond, persze késtünk is! :)
Nem járatra chekkolsz, hanem a társaságoknak vannak kapui.
Hogy miért nem tudom, de volt egy kapu, ami járatra szólt és jó fej volt a még ott ülő lány.:)
Automata persze nem működik!?