Nem igazan ezzel szerettem volna folytatni, de valahogy megis igy alakult, igerem lesz ennel egzotikusabb is.
Megkozelites: Eddig kizarolag taxival sikerult, az elmult fel evben hatszor fordultam meg itt. Nem is nagyon kell igazabol masfajta kozlekedesi eszkoz utan nezni, hihetetlenul olcso ugyanis. Egy km ara 2PLN korul van, ami megkozelitoleg fel euro, tehat bevallalhato gyakorlatilag barhonnan. Meg ha a Mariott szallo sajat taxijaival mesz akkor is csak 50PLN, ami ugye vicc... Jo hir erkezo utasoknak, hogy a taxik donto resze elfogadja a negy legismertebb hitelkartyat, igy nem kell penzvaltassal bajlodni. Azert beszallas elott celszeru tajekozodni, hogy nem csak disznek vannak-e kint a logok...
Check-in: A LOT-nak (Star Alliance) van 32 pultja, ebbol az elso 6-8 csak Business, illetve Star Alliance Silver/Gold utasokkal foglalkozik. Kigyo van, nincs tehat letamadasos verekedes, a kiszolgalas nagyon flott, gyors, szakszeru. Nyelvtudas viszont erosen hianyos es nem udvarias. Szakmailag viszon kivalo. Legalabb 1 oraval indulas elott kint kell lenni az idiota security rendszer miatt, de errol majd kesobb. Egyeb legitarsasagok a szokasos ket pulttal uzemelnek a megszokott rendben (Economy / Business+torzsutas), nyitas indulas elott 2-2,5 oraval, tarsasagtol fuggoen. Star Alliance tarsasagok utasai a LOT pultokat hasznalhatjak barmikor.
Terminalok: 1-es es 2-es terminal letezik, a 2-esrol csak annyit, hogy most epitik, innen egyelore nem indul jarat, viszont minden jarat ide erkezik. Az erkezesi resze nagyon europai szintu, a ronda narancssarga szint leszamitva. A csomagokra also hangon 20 percet kell varni, ami jelentos negativum (mondjuk BUD eseteben ez hosszabb szokott lenni, de minden relativ, ugye...). Szoval az 1-es terminal az utlevelkezelessel kezdodik, jo kelet-europai szokas szerint van x pult, ebbol x-5-nel tobb soha nem uzemel, de azert nagy sorok nincsenek, max 10 perc es bent vagy a tranzitban. A tranzit nem egy nagy elmeny, gyermekkorom Ferihegy 1-ese jut eszembe. Nagyon lepusztult allapotban van az egesz, a boltok elrendezese es kinalata a szocializmust idezi. Az egesz tranzit nagyon zsufolt es nagyon koszos (ebbol kifolyolag, valoszinuleg). Osszesen 12 kapu van, ezek harmasaval vagy negyesevel vannak csoportositva. Rutinos utazo ebbol var kitalalta, hogy kokemeny buszozas van beszallaskor, az utashidakat nivos kulfoldi legitarsasagoknak es a LOT tengerentuli jaratai szamara tartjak fent. A lounge-ok az utlevelkezelestol balra (Common) es jobbra (Star Alliance) talalhatok.
A beszallasi kapud szamat jol jegyezd meg, es legyel ott legalabb 45 perccel indulas elott. A security ugyanis a kapucsoportoknal talalhato es rettenetesen lassu. Engedekenyebbek a szokasosnal, nyelvtudas viszon erosen konvergal a nullahoz, egyezkedni tehat csak a lengyel nyelv ismereteben ajanlott (nekem tehat nem). Viszon csak akkor menj ide be, ha mar nagyon muszaj, bert odabent kb semmi nincs.
(Itt zarojelben uzennek KR-nek: Az, hogy valaki a biztonsagi kapu elott a kavezoban ulve lekesi a gepet az teljes keptelenseg. Eloszor desztinacio szerint szolongatjak a meg csellengo utasokat, aztan nev szerint is, legalabb ketszer. Tehat az, hogy lekested, nem hallottad, fel sem tunt, hogy megy a geped az egyszeruen hazugsag. Mivel akkor meg nem jartam WAW kozeleben sem, igy elhittem. Most mar hiaba probalkoznal vele te minosithetetlenfoglalkozasrairanyulojelzotorolve)
Lounges: A Star Allinace varo viszonylag turheto, a Common egy katasztrofa. Az egesz terulete nincs 80 m², bezzeg a jogosult legitarsasagok emblemai elfoglalnak a falon 3m²-t. Magyarul, mindenki aki nem Star Alliance annak ide kell bezsufolodnia (jogosultsag eseten persze). Internet nincs, ellenben van mogorva szemelyzet, akikkel jot lehet veszekedni, hogy most beenged-e, vagy sem. Erosen nem ajanlott kategoria, csak ha nagyon szomjas es/vagy ehes vagy es nincs kedved penzert taplalkozni.
Atszallas: Meg nem volt hozza szerencsem...
Egyebek: Full nemdohanyzo repter, dohanyzohelyek nincsenek. Ha nem nagyon muszaj ne tervezz sok idot tolteni itt, arra nem alkalmas egyaltalan. Buszozas eseten idojarasra valo tekintet nelkul nyitva a busz osszes ajtaja amig a legutolso utas nincs fent. Szemelyzet erti a dolgat, szakmailag profi, hozzaallasugyileg nem tul lelkes es nagyon mogorva. Olyan igazi kelet-europai feeling. Kevesbe ajanlott kategoria.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Haga clic para obtener información 2018.02.04. 23:11:56
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SkyCaptain · http://airport.blog.hu 2007.02.22. 13:13:46
Col.Maybourne 2007.02.22. 13:22:28
Gabor 2007.02.22. 13:27:39
Varom a nemeteket (FRA/MUC) is ha lesz idod :)
SkyCaptain · http://airport.blog.hu 2007.02.22. 14:31:02
Col.Maybourne 2007.02.22. 17:06:15